Аз съм регистрирана в бюрото по труда и не получавам обещетение,нямам и здравни осигуровки.Бих желала да отида на преглед при гинеколог.Имам ли някакви права или трябва да си заплатя всички прегледи и изследвания?
Как да се информирате за правата си на пациент?
Ако не сте доволни от медицинската помощ на всички нива на здравноосигурителната система, можете да се отнесете до Националната здравноосигурителна каса - 1407 София, ул. „Кричим" №1. Това може да стане:
- На националния телефон за консултации: 0800 14 800;
- На стационарните телефони в ЦУ на НЗОК: 02/ 9659 364; 02/ 9659 159; 02/ 9659 128.
- По въпроси, свързани с правата на български граждани при ползване на спешна медицинска помощ в страни от ЕС - 02/ 9659 116.
- В Приемната в ЦУ на НЗОК ( 1407 София, ул. Кричим" №1) освен да бъдат консултирани лично, гражданите могат да подадат и писмена жалба. По жалбите задължително се извършват проверки от контролните органи на институцията.
Оnline консултации
„Online консултации" е една от най-търсените услуги, предоставяни на електронната страница на НЗОК. Тя дава възможност посетителите да задават конкретни въпроси, свързани с:
- отказ от оказване на медицинска помощ на пациент от ОПЛ/лекар-специалист, когато такава се дължи по договор с НЗОК;
- издаване на рецепта и/или амбулаторен лист без преглед на пациента;
- преглед на пациент от лекар специалист в 30-дневния период от изписване от лечебното заведение за болнична помощ в рамките на двата контролни прегледа ;
- отчитане на зъболекарски манипулации по време на престой на гражданина в друга страна;
- отчитане на прегледи на здравноосигурени български граждани по време на престой в друга страна;
- промяна на избор/преизбор на ОПЛ, без знанието на пациента;
- неиздаване на епикриза на пациента след изписването му от болница и невъзможност да се предостави на ОПЛ с оглед по-нататъшното проследяване на състоянието на пациента;
- неправомерно заплащане на потребителска такса;
- неиздаване от лекар/лекар по дентална медицина на фискален бон при заплащане на потребителска такса;
- нарушено право на избор/преизбор на ОПЛ;
- неспазване на обявения график за работа от ОПЛ или лекар-специалист;
- нарушение на качеството на оказаната дентална помощ;
- заплащане от пациент на дейност/изследване, които се заплащат на лекар/лекар по дентална медицина по договор с НЗОК.
- заплащане за извършена процедура и контрастно вещество по време на болничен престой при инвазивна и/ или интервенционална диагностика на сърдечно-съдови заболявания;
- извършване на КАТ на гръбначен стълб в извънболничната помощ срещу заплащане по време на болничното лечение;
- заплащане за извършени лабораторни кръвни изследвания по време на болничен престой;
- използване на лични лекарствени средства за домашно лечение от пациента по време на болничен престой;
- липса на информация за консумативите, които НЗОК не заплаща;
- заплащане на потребителска такса от пациент с доказано онкологично заболяване;
- неправомерно заплатена потребителска такса в болница от здравноосигурен за повече от 10 дни;
- вземане на потребителска такса от медицински специалисти в нарушение на Закона за здравното осигуряване.
Източник: Health.bg
Вижте още
- БЛС настоява да се актуализира спешно бюджетът на касата
- Таван за лекарствата по диагнози
- От 1 декември може да се смени личният лекар
- Фармацевтичният съюз с предложения за спиране на „течовете” в сектора
- Естествени протеини в тялото ни борят грипа
- 1000 бебета не са ваксинирани срещу морбили във Варна
- Бременност и цигарен дим
1 Коментар
Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.
Добави коментар
Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.