Новини и статии

Как да се информирате за правата си на пациент?

Публикувано в: Здравни новини 16 March 2010

logo_nzok

Ако не сте доволни от медицинската помощ на всички нива на здравноосигурителната система, можете да се отнесете до Националната здравноосигурителна каса - 1407 София, ул. „Кричим" №1. Това може да стане:

  • На националния телефон за консултации: 0800 14 800;
  • На стационарните телефони в ЦУ на НЗОК: 02/ 9659 364; 02/ 9659 159; 02/ 9659 128.
  • По въпроси, свързани с правата на български граждани при ползване на спешна медицинска помощ в страни от ЕС - 02/ 9659 116.
  • В Приемната в ЦУ на НЗОК ( 1407 София, ул. Кричим" №1) освен да бъдат консултирани лично, гражданите могат да подадат и писмена жалба. По жалбите задължително се извършват проверки от контролните органи на институцията.

Оnline консултации

„Online консултации" е една от най-търсените услуги, предоставяни на електронната страница на НЗОК. Тя дава възможност посетителите да задават конкретни въпроси, свързани с:

  • отказ от оказване на медицинска помощ  на пациент от ОПЛ/лекар-специалист, когато такава се дължи по договор с НЗОК;
  • издаване на рецепта  и/или   амбулаторен лист без  преглед на пациента;
  • преглед на  пациент от лекар специалист в 30-дневния период от изписване от лечебното заведение за болнична помощ в рамките на двата контролни прегледа ;
  • отчитане на зъболекарски манипулации по време на престой на гражданина  в друга страна;
  • отчитане на прегледи на здравноосигурени български граждани по време на престой в друга страна;
  • промяна на избор/преизбор на ОПЛ, без знанието на пациента;
  • неиздаване на епикриза на пациента след изписването му от болница и невъзможност да се предостави на ОПЛ с оглед по-нататъшното проследяване на състоянието  на пациента;
  • неправомерно заплащане на потребителска такса;
  • неиздаване от лекар/лекар по дентална медицина на фискален бон при заплащане на потребителска такса;
  • нарушено право на избор/преизбор на ОПЛ;
  • неспазване на обявения  график за работа от ОПЛ или лекар-специалист;
  • нарушение на  качеството на оказаната дентална помощ;
  • заплащане от пациент на  дейност/изследване, които се заплащат на лекар/лекар по дентална медицина по договор с НЗОК.
  • заплащане за извършена процедура и контрастно вещество по време на болничен престой при инвазивна и/ или интервенционална диагностика на сърдечно-съдови заболявания;
  • извършване на КАТ на гръбначен стълб в извънболничната помощ срещу заплащане по време на болничното лечение;
  • заплащане за извършени лабораторни кръвни изследвания по време на болничен престой;
  • използване на лични лекарствени средства за домашно лечение от пациента по време на болничен престой;
  • липса на информация за консумативите, които НЗОК не заплаща;
  • заплащане на потребителска такса от пациент с доказано онкологично заболяване;
  • неправомерно заплатена потребителска такса в болница от здравноосигурен за повече от 10 дни;
  • вземане на  потребителска такса от медицински специалисти в нарушение на Закона за здравното осигуряване.
Можете да се възползвате от тази услуга на сайта на НЗОК - www.nhif.bg.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

1 Коментар

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Аз съм регистрирана в бюрото по труда и не получавам обещетение,нямам и здравни осигуровки.Бих желала да отида на преглед при гинеколог.Имам ли някакви права или трябва да си заплатя всички прегледи и изследвания?

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията
Page generation time: 0.13997 seconds